Google 10 Yaşında


Chip Online in şuradaki haberine göre Google bugün 10'ncu yaş gününü kutluyor. Yani internet hayatımızın her alanına giren Google arama motoru fikrinin ortaya çıkmasının üzerinden 10 yıl geçmiş.

Herkesin tanıştığı gibi bende ilk Google ile arama yaparak tanıştım. Daha sonra diğer servisleriyle tanıştım. Google Mail (Gmail), Görsel arama, Blogger, Picasa,Google Maps... Son olarak da şuan henüz beta aşamasında olan Chrome ile. Tabi Google'ın servislerini tanıdıkça sevmeye başladım. Birde üstüne Google çalışma ofisinin fotoğraflarını görünce kendisine olan hayranlığım arttı.

Bu böyle devam ederken birgün blog'um Google tarafından zararlı site kategorisine sokuldu. İçerikte herhangi zararlı birşey olmamasına rağmen. Büyük olasılık bir koddan kaynaklanmıştı. Ardından uzun uğraşlar StopBadware felan derken, google bir antisempatimi kazanmayı başardı. Bu olay Google'a karşı at gözlüklerini çıkarmamı sağladı. Baktım ki Google heryerde, her alanda. Tekelleşmeye doğru son sürat gidiyor.Benim ise şiddetle karşı çıktığım birşeydir. Halen bu sebebten dolayı biraz itici gelir bana Google.

Bana göre Google'ın karşısında duran, onun için tehlike olan şirket Microsoft'un aksine Yahoo. Google Microsoft için bir tehlikeyken, Yahoo da Google'ın geleceği için tehlike oluşturuyor. Ne güzel :). Google'ın internet üzerinden yapılan arama oranının gün geçtikçe artmasına rağmen bunu söylüyorum. Yahoo aramayı ve servislerini çok fazla kullanma imakanım olmasa dahi Yahoo daha kaliteli hizmet veriyor gibime geliyor. Keşke Yahoo da Türkiyede ki kullanıcıları biraz daha önemseyip servislerine Türkçe desteği verse de, bizde başarılı bir şekilde karşılaştırma fırsatı bulsak. Yahoo mail ve my.yahoo servislerini gmail ve İGoogle dan daha başarılı buluyorum.


Google'ın kendi dünyasına geri dönelim. Google internet kullanıcıları gözünde çok prestijli bir şirket. Bunu en önemli nedeni, tüm servislerini bedava sunarken bu servislerin kaliteli, sade ve basit kullanıma sahip olmaları. Büyük başarısının arkasında yatan sebeb bu olsa gerek.

Google yıllık 16 milyar dolar kar ile Microsoft dan sonra en fazla kazanan şirket. Bu karı tamamen reklamlardan kazanıyor. İnternet reklamcılığı konusunda sektörü çağ atlattığını söylemeliyim.

Önümüzde ki uzun senelerde bu strateji ile daha birçok alana el atıp daha da büyüyecek mi göreceğiz. Benim içimden geçen Microsoft gibi tekelleşmemesi. Bakalım ilk 10 yılında internete damgasını vuran, alışkanlıklarımızı değiştiren şirket, ikinci 10 yılında internetin ve hayatımızın neresinde olacak...


0 yorum: