Tarayıcılara Kişisel Bir Bakış




Tarayıcı savaşlarının gün geçtikçe kızıştığı şu zamanlarda tarayıcılarla ilgili ve özellikle de Firefox hakkında yamaya karar verdim. İnternet Explorer 8 beta sürümleri devam ederken bir yandan Firefox 3 ile Opera’nın yeni sürümü şuan kullanıyor. Hatta Mozilla Firefox bir günde 5 milyon indirilme hedefi beklerken aynı zamanda Operanın da yeni sürümü de yüksek indirilme rakamlarına ulaşıyordu.Burada bu üç tarayıcı arasında en kötüsü olduğunu rahatlıkla söyleyebileceğim İnternet Explorer (ie) olmasına rağmen internet kulanıcıları tarafından en çok kullanılan tarayıcı olmayı başarmış durumda. Tabi bunu arkasında Microsoft un izlediği politikanın büyük etkisi var.


İnternet ile ilk tanıştığım zamanlarda tarayıcı (browser) kavramından habersizdim. Yani İnternet = İe zannediyordum. Tabi daha sonraları biraz daha bilinçli internet kullanıcısı olunca farklı tarayıcıların varlığından haberdar oldum. Tabi ilk keşfettiğim Mozilla Firefox oldu. İe 6 nın üzerine Firefox 2 yi kullanınca internet dünyasında keşfedilebilecek çok şeyler olduğunu anladım. Firefox 2, çok daha hızlı oluşu, daha az hatasız oluşu, eklentileriyle ve burada sayamadığım birçok özelliğiyle en sevdiğim program (tarayıcı değil) olmayı başarmıştı.

Tabi Firefox ile tanıştıktan sonra başka tarayıcılarda olduğunu fark etmem çok uzun sürmedi. Ardından Opera, sonra Safari, Netscape ve Flock ile tanıştım. Bunların arasında Firefox kadar olmasa da Operayı da çok beğendim. Safari de beni hızı konusunda geçekten etkiledi.



Hepsini deneme fırsatı bulduktan sonra şunu anladım ki tarayıcılar arasında en başarısız olanı İe. İe 7 dahi bence başarısız. En iyi tarayıcılar ise Firefox ve Opera idi. Eklentilerinden dolayı Firefox’un önde olduğunu düşünüyorum.

Firefox ve Opera yükselişte olsada İe kullanıcılarının sayısı oldukça fazla. Ama işin ilginç yanı İe6 kullananların sayısı İe7 kullananlardan fazla olması.

Son olarak hala İnternet Explorer kullanıcı olup diğer tarayıcılardan haberi olmayanlara kesinlikle Mozilla Firefox ve Opera yı tavsiye ediyorum.






Mozilla Firefox

Opera


Not: Burada bahsetiğim tarayıcılar Windows ile çalışan tarayıcılardır.

0 yorum: